Nöjd kund-index
Sedan aderton år tillbaka mäter vi vilken service som vi lämnar till våra kunder - NKI. Ett representativt urval av kunder tillsänds ett enkelt frågeformulär där resultatet ligger till grund för vårt förbättrings- och utvecklingsarbete enligt vår kvalitetsstandard.
I år är det tredje gången som hela enkäten är Webbaserad. Totalt består undersökningen av sjutton frågor. Dessa är indelade i sex olika frågeområden.
Tack alla ni som svarade i år! Siffran för 2019 hamnar på 86,5 %.
Frågor NKI
Frågeområden
Enkäten består av 6 frågeområden som berör bemötande, tillgänglighet, lösningar, bokningsrutiner, avvikelser, klagomål/reklamationer, avisering, administrativa rutiner och punktlighet.
Formuläret avslutas med två öppna frågor där vi önskar att få kommentarer. Dessa frågor lyder:
- Ge ett totalomdöme om vårt sätt att behandla Er som kund?
- Hur kan vi förbättra oss?
Sammanfattning av 2019 års undersökning

- Totalindex ökar till 86,5 %. En ökning med 0,3% enheter.
- Elva av sjutton frågor har ökat sina index.
- Svarsfrekvensen har varit något högre i år.
- Svarsmönstret från föregående mätning har dock inte förändrats. Det har inte heller svängningarna inom de olika frågeområdena.
- Kraven på korta ledtider ökar på våra marknader.
- Pristrycket har varit fortsatt starkt.
- Önskan att använda IT-verktyg i samarbetet ökar!
- Vill du veta mer eller har några synpunkter är du välkommen att kontakta oss.